Radisson Blu Asia Ataşehir'den Mehmet Karataş ile EEC deneyimini konuştuk.

04
Şubat
20

EEC Entegre Bina Kontrol Sistemleri

Yangın Algılama Sisteminin kurulumunu gerçekleştirdiğimiz Radisson Blu Asia Ataşehir otelinin Cluster Security Manager'ı Mehmet Karataş bize EEC deneyimini anlattı.

EEC ile çalışmaya başlamadan önce soru işaretlerimiz, tereddütlerimiz vardı. Daha önce bulunduğum otelde farklı bir yazılım kullanıyorduk, biz ona alışmıştık. Zor yanlarını da kolay yanlarını da biliyorduk. Radisson Blu’ya geldiğimizde “Acaba...?” gibi sorular aklımızda vardı. Ta ki otel ilk açıldığında EEC gelip eğitim verene kadar. Sorularımızın tamamı sıfırlandı, aklımızda hiçbir problem veya soru işareti kalmadı. Gayet de iyi gidiyoruz.

EEC ile buraya başladığımda tanıştım, daha önce EEC ile çalışmamıştım. Aşağı yukarı 8 yıl gibi bir süredir EEC ile birlikteyim. Bizim mal sahiplerimiz Ant Yapı genelde bütün projelerinde EEC ile çalışıyor. Yurtiçinde de yurtdışında da tüm projelerinde EEC var. Daha önceki otellerimde de dediğim gibi EEC’yi duymuştum ama çalışma fırsatım olmamıştı. Buraya ilk otel açıldığında EEC ile başlamışlar ve o şekilde devam etti.

Fireworks yazılımını hiç kullanmamıştım, ilk defa burada kullanıyorum. Çok işime yaradı, beni artı bir bilgiye sahip etti.

Her bakıma gelindiğinde yeni bir şey öğreniyorum. Bakıma gelen arkadaşlar gerçekten yardımseverler. Sadece bakımı yapıp gitmek değil, işi bitirip gitmek değil, size de bazı şeyleri doğru şekilde öğretmek için çabalıyorlar. Mesela ben Fireworks yazılımını hiç kullanmamıştım, ilk defa burada kullanıyorum. Benim çok işime yaradı, beni artı bir bilgiye sahip etti. Eğitimler ve destek o kadar faydalı oluyor ki, benzer bir yazılımı gittiğim ikinci otelde de istedim.

Bakıma gelenler de teknik servis müdürünüz de, tüm çalışanlarınız bir telefon kadar yakın. Gayet ilgililer, şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım.

Fireworks panelinin kullanımı çok kolay. Menüsünün Türkçe olmasından dolayı anlaşılabilir. Biz gayet başarılı buluyoruz. Bazen sıkıntılar oluyor, bunları da destek alarak halledebiliyoruz. 7/24 yardımcı oluyorlar. Bakıma gelenler de teknik servis müdürünüz de tüm çalışanlarınız bir telefon kadar yakın. Gayet ilgililer, şu ana kadar hiçbir sıkıntı yaşamadım.

EEC her şeyde bana kolaylık sağlıyor. Panel ve Fireworks yazılımı bana ve personelime yardımcı oluyor.

Yangın Algılama Sistemimizin en faydalı özelliği Fireworks. Burası 5 yıldızlı bir otel. Yangın konusundaki hassasiyetin en üst seviyede olması gerekiyor. Dolayısıyla buradaki sistemin buraya yeterli olduğunu düşünüyorum. Dedektörlerin de sprinklerların da anons sistemlerinin de yangın algılama sisteminin tüm programının burası için ideal olduğunu düşünüyorum. Kesinlikle herhangi sıkıntısı olacağını düşünmediğim bir program. Kullanımı kolay, zorluğu yok.

Ben birçok program ve yangın firmasıyla çalıştım. İçlerinde gerçekten bana en çok kolaylık sağlayan EEC’nin kurduğu sistem. Senaryonun uygun ve sorunsuz şekilde çalışması ve devreye girmesi güvenilirliğini gösteriyor. Yanlış alarm almamakla senaryonun her zaman doğru ve aktif olduğunu deneyimliyorsunuz.

Yanlış alarm tabii ki geliyor ama sistemin bir özelliği de anonsların hemen devreye girmemesi. Bu da bize kolaylık sağlıyor. Alarmdan sonra bir dakika, sonrasında beş dakikaya çıkartılabiliyor. Senaryo ona göre yazılı. Dolayısıyla herhangi yanlış bir alarmda anonslar devrede olmuyor. Bize bir kontrol süresi vermesi benim için programın en kullanılır özelliklerinden bir tanesi. Alarmı kontrol etmek için 17.kata bir dakikada çıkamayacağımız için anonsları erteleme seçeneği de var mesela, bu da çok bizim için önemli bir özellik. Yanlış alarmlar da odada tütsü gibi duman çıkaran nesnelerin yakılmasından kaynaklanıyor. Yani aslında algılama doğru.

EEC’nin ürün ve hizmetlerini kesinlikle tavsiye ederim. Güvenilir ve sorunsuz bir programının olması, sorunsuz bir hizmetinin olması ve bakıma gelen personelin sadece size bakım yapmaya değil de size bir şeyler öğretmeye gelmesinden dolayı tavsiye ederim.

EEC’nin ürün ve hizmetlerini kesinlikle tavsiye ederim. Güvenilir ve sorunsuz bir programının olması, sorunsuz bir hizmetinin olması ve bakıma gelen personelin sadece size bakım yapmaya değil de size bir şeyler öğretmeye gelmesinden dolayı tavsiye ederim. Hatta beni diğer otelimizin inşaat aşaması sonrasında, yani yangın firmasıyla anlaştıktan sonra oraya aldılar. Eğer ki ilk başta gitseydim kesinlikle buraya da EEC’yi getirtirdim. Yöneticilerime de sonrasındaki bir toplantıda söylemiştim ama öyle bir şansımız olmadı maalesef. Yani şiddetle tavsiye ediyorum. Çok memnunuz.  

Başka bir otele gittiğimde ya da sıfır bir otel açtığımda bu programı ve EEC’yi mutlaka tavsiye ederim.

Mal sahiplerimiz olan Ant Yapı’nın dünya çapında birçok projesi var. Bazı projelerinde EEC ile çalışıyorlar. Bu yapılar da mesela Antasya, Anthill Residence olsun, hepsi EEC ile çalışıyor. Buralardan da sürekli olumlu geri dönüşler alıyorum. Yani yangın firması var, yangın firması var. Hangisiyle devamlı çalışıyorsanız ve güveniyorsunuz, sizin için o bir referanstır. Benim için de öyle. Mesela şimdi ben burada EEC ile çalışıyorum, başka bir otele gittiğimde ya da sıfır bir otel açtığımda bu programı ve EEC’yi mutlaka tavsiye ederim.   

Ürünler kaliteli, herhangi bir arıza vs. şu ana kadar karşılaşmadım. Tabii ara ara oluyor ama onlar da sistemsel bir arıza olduğu için gelip düzeltiyorlar. Fiyatlarınız ve yedek parçalarınız pahalı. Fiyatlar tabii ki kaliteye göre. Genel olarak bildiğim için biraz pahalı. Diğer yandan, ürünlerin özellikleri beklentilerimizle birebir örtüşüyor, hatta beklentilerden fazlasını bile karşılıyor diyebilirim.

Standart bir bakım programımız var. Oteldeki bütün dedektörleri test ediyoruz. Ara ara tabii ki arızalar meydana gelebiliyor. Yazılımın çökmesi gibi sistemsel olabilir. Bu konuda bazen sıkıntılar yaşamıştım ama o sistemin elinizde olmaması ile alakalı. Yani parçanın elinizde değil yurtdışından gelmesi gibi durumlar zaman zaman yaşadık ama abartılacak sorunlar değildi.

Satış yöneticimiz Özge Hanım ile geçen sene tanıştım. Daha öncesinde Cengiz Bey her sene bir isteğimizin, bir ihtiyacımızın olup olmadığını sorardı. Biz satışı tamamladığımız için artık çok satışla alakalı bir durumumuz yok. Dolayısıyla bakım ağırlıklı, teknik servis tarafıyla devam ediyoruz.

Çalışan bir sistemde mutlaka aksilikler çıkacaktır, mutlaka bir sorunla karşılaşacaksınız. Zaten her şey dört dörtlük giderse orada bir problem vardır demektir. Bunları yaşayarak öğreneceksiniz. Ben de zaman zaman bunu yaşadım. Şimdi nasıl bir aksiyon alacağımı biliyorum. Kime gidebileceğimi biliyorum. Bunlar bana bir tecrübe. Ara ara olabiliyor ama uzun yıllardır çalışıyoruz. Arızalar 8 yılda bir elin parmağını geçmemiştir.

Sistem dört dörtlük çalışıyor, herhangi bir problem kesinlikle yok. Bir şey olduğu zaman da en azından destek alabileceğiniz profesyonel bir ekip var arkanızda, o da bize tabii ki güven veriyor.

Ben bu sisteme artık gerçekten gözüm kapalı güveniyorum inanın. Ben sadece siz buradasınız diye değil, başkasıyla da olsam kesinlikle aynı şekilde konuşurdum. Sistem dört dörtlük çalışıyor, herhangi bir problem kesinlikle yok. Bir şey olduğu zaman da arkanızda destek alabileceğiniz profesyonel bir ekip var. O da bize tabii ki bize güven veriyor.

Radisson Blu Asia'da can ve mal güvenliği için kurduğumuz sistemleri daha yakından incelemek için Başarı Öyküsünü okuyabilirsiniz »