Endüstriyel Tesisler

Milat Halı Gaziantep Müşteri Deneyimi

17 Eylül 2019
Milat Halı Gaziantep Müşteri Deneyimi

EEC ile çalışmaya başlamadan önce tereddüt, endişe, korkumuz, birçok şey söyleyebilirsiniz, vardı. Çünkü önlem almaya çalıştığımız yangın konusu çok hassas bir konu. Yangından bahsediyoruz, sadece mal kaybına değil itibar kaybına da neden oluyor. Ürün sattığınız insanların size bakışı değişiyor çünkü 3-4 koleksiyon bir müşteriye satabiliyorsunuz. Bu yüzden tedarikçilerin sürekliliğinin olması gerekiyor. Nasıl biz EEC’den sürekli bir hizmet bekliyorsak mal sattığımız firmalar da bizden sürekli mal bekliyor. Firmanız yansa, maddi bir kayıp oluşur. Daha önemlisi müşterinin nezdinde de saygınlığınızı kaybedersiniz. Onun için çok fazla korkularımız, endişelerimiz vardı. Bir de sürekli yatırım yaptığımız bir konu değil. Özellikle inşaat halindeyken bir yatırım yapıyorsunuz. Sonra tesisi kuruyorsunuz ve bakımı üzerinde çalışmaya başlıyorsunuz.

Kurduğumuz Yangın Algılama ve Alarm Sistemleri »

Yangın konusu çok hassas bir konu olduğu için başka firmaları denemeye dahi gerek görmüyoruz.

EEC ile çalışmaya başladıktan sonra, artık başka hiçbir firmadan teklif bile almıyoruz. Bu da aklımızda hiçbir tereddüt olmadığını gösteriyor. Bizim için sizden aldığımız ürünlerin çalışır vaziyette olması çok önemliydi. Bu anlamda da bir sıkıntı yaşamadık. Şimdi yaklaşık 7000 m² bir yer daha kapatacağız, orada da sizinle çalışacağız. Yani başka bir firmadan teklif almayacağız. Ama biz de buna “şu firma %10 ucuzmuş, şöyleymiş, böyleymiş” gibi de bakmıyoruz. Yangın konusu çok hassas bir konu olduğu için denemeye dahi gerek görmüyoruz. Çalışanlarınız, teklif alma aşamasından başlayıp işin sonlandırma noktasına kadar hep ilgiliydi. Ufak tefek sıkıntılar olmadı mı oldu ama bizim öngördüğümüz altında sıkıntılarla karşılaştık. Biz birçok hizmet ve ürün alıyoruz, olabilir böyle şeyler, aynı şekilde bizim ürünlerimizde de sıkıntılar olabiliyor. Önemli olan telafi edilmesi ve hızlı davranılmasıydı. Bu yaklaşımdan dolayı bir tereddüdümüz kalmadı.

Hava çekmeli sistemin 1,5 yıldır sürekli tozlu ortamda sorunsuz çalışması bence başarılı.

Aslında en çok endişe ettiğimiz kısımlardan biri de hava çekmeli sistemin tozlu bir ortamda çalışıyor olmasıydı. Onunla ilgili doğabilecek sıkıntılardan korkuyorduk. 1,5 yıldır sürekli tozlu ortamda sorunsuz çalışıyor. O ortamda bu cihazın çalışıyor olması bana göre başarılı. Biz de bakımlarına özen gösteriyoruz. Hatta bir tane de yangın erimiz var. Her vardiyaya birer tane profesyonel yangın eri de alacağız.

SecuriSmoke ASD Çok Hassas Hava Çekmeli Duman Algılama Sistemleri »

EEC’nin cihazlarınıza değişik testler de yaptık. Profesyonelce oldu, bazen amatörce oldu. Benim en çok üzerinde durduğum nokta yalancı alarmlar. Sistemsel, yani yangın olmadan yani bir risk bile olmadan alarm olmasıydı. Çünkü bir süre sonra gerçek alarmda insan ciddiye almıyor. Biz şimdi tatbikatlar da yapıyoruz. O tatbikatlarda herkesi bilgilendiriyoruz. Benim en büyük endişem “ya tamam bu hep sürekli böyle arıza verir” denmesi. Benim için en önemli nokta alarmların ciddiyetine varılmasıydı. Satış ekibiyle de çok paylaştım. En hassas olduğum konu bu. Şu ana kadar da yalancı alarmla ilgili büyük sıkıntılar yaşamadık.

Hatalı Yangın Alarmları Neden Oluşur? »

Yangın Algılama Sisteminin bizim için en önemli amacı oluşabilecek riski erken tespit edip bilgi vermesi. Bu zaten olaya müdahale için çok önemli.

Sistemin bizim için en önemli amacı oluşabilecek riski erken tespit edip bilgi vermesi. Bu zaten olaya müdahale için çok önemli. En önemli özelliği ve artısı bu. İkincisi direk ürünle ilgili, alarmların ve uyarıların anlaşılabilir olmasıdır. Sistemde bir yerde bir alarm var, orası neresi, sistemin ona tepkisi ve hızı, o konularda da ayrıca memnunuz. En büyük avantajlarından biri de, hem güvenlik hem diğer birimlerdeki arkadaşlar kontrol panosundan olay yerini anında tespit edip ihbarda bulunabiliyorlar. Bu da şöyle algılanmasın, ‘sistem hiç çalışmıyor, yangın yok’ değil. Çok basit bir kaynak yapmışlar, alarm verildi. Ben alarmın noktasına baktım ki hiçbir şey yok, “Ah dedim korktuğum başıma geliyor, yalancı ihbar”. Sonra öğrendim ki o noktada küçük bir kaynak işlemi yapmışlar, o bölge içinde baya bir duman çıkmış. Bunu tespit ettiğim zaman çok memnun oldum. Onu da algılayamayabilirdi. Sistemin çalıştığını ve gerçek alarmlarını da gördüm. Temennimiz hiç görmemek tabii ki.

Benim en çok üzerinde durduğum nokta yalancı alarmlar. Yalancı ihbar olmaması ortalamanın çok üzerinde bir başarı.

EEC’nin ürünlerini tavsiye ederim, çünkü ürünler kaliteli. Yalancı ihbar olmaması ortalamanın çok üzerinde bir başarı. Hizmetle ilgili tavsiyemin sebebi ise gerek satış yöneticiniz Kemal Bey, gerekse sahada elemanınız olmasıdır. Çünkü biz sizinle farklı şehirlerde yaşıyoruz. Sizinle benzer durumda başka konularda başka sektörlerde çalıştığımız firmalar da var. EEC’de en geç ulaşım herhalde 48 saat içindedir, “en geç”in altını çiziyorum. O da neden “en geç”? Mesela saha elemanınız yakındaki diğer bir şehirde görevdeyse, ‘Yarın döneceğim, yarın akşama ordayım, ertesi sabah oradayım” gibi en geç 48 saat içinde gelebiliyor. Yani sizin en çok tercih edilme sebebiniz servisiniz. Ürün kalitesini tartışmaya gerek yok. Ama olaya müdahale kısmı da çok önemli. Çünkü böyle sıralamaya koyulacak bir iş değil. Makinanız bozulur, bir hafta on gün üretim yapmazsınız ama yangın algılamada böyle değil. Arızalı noktaya anında müdahale etmek gerekiyor. Düşünün şimdi alarm sistemi günlerce devre dışı kalsa, ya o sırada bir şey olursa?  Kaybedeceğiniz şeyler, bir makinanın kaybından çok daha büyük olur.

SECURITON Yangın Alarm Sistemleri »

EEC’nin en çok tercih edilme sebebi servisi, Gaziantep'te sürekli bir elemanı olması.

Servis EEC’de iyi, diğer firmalarda bildiğim kadarıyla servis bu kadar iyi değil. Biz en çok da bunun için tercih ettik EEC’yi. Sahada sürekli bir eleman var diye.  Teknik ekipteki arkadaş gayretli ve özverili. Gaziantep bölgesindeki personelinizi arttırdığınızı yeni duydum. Satışlar arttıkça olması gereken bir şey. Bu iyileştirilirse satış politikasını da etkileyebilir.

Keşke biraz şikayetlerimiz olsa önerilerimiz de olacak, ama böyle şikayetlerimiz de olmadığı için çok bir önerimiz de olamıyor açıkçası. Bir de tabi biraz sistemin de yaşlanması gerekiyor, sistem yaşlanınca ne yaşayacağız ne göreceğiz, şu an ki izlenimimiz çok büyük sıkıntılar çıkmayacak gibi.

İşi teslim etme süresi biraz daha iyileştirebilir gibi geliyor. Çünkü yurtdışından birkaç parçanın gelmesini bekledik. Loop kartını stoklu tutmayabilirsiniz. Birkaç kartta arıza çıktı onun için bekledik. Onun haricinde genellikle biz beklettik. Cihazlar bize ulaştı ama bizden kaynaklı durumlardan dolayı beklenildi. Ciddi gecikmeler olmadı. 

Fiyat kalite performansıyla ilgili olarak tedarikçilerimizin de güçlü kalması gerektiğine inanan bir firmayız. Karlarını minimuma indirelim mantığında değiliz. Fiyat konusunda satış ekibiniz bize gerektiği kadar yardımcı oldu. Ben mesela şöyle yaptım; bize diğer firmalardan verilen fiyatları size ilettim. “Şu sizin fiyatınızın altında, bununla aynı fiyat beklemiyoruz ama bu konuda bize bir indirim yapabilir misiniz?” diye sordum. Bu bölgede fiyata çok bakılır, yani ürünün kalitesinden önce birçok firmada ürünün fiyatı daha çekici gelir. Biz böyle yapmadık. Güvendik, emin olduk, karar verdik. Sonra biraz naz yapmaya başladık, şöyle olsa böyle olsa olur mu diye, firmanız da bizi kırmadı.  

Biz mümkün mertebede sisteme bile ihtiyaç duyulmadan yangını nasıl önleyebiliriz onun peşinde koşuyoruz.

Biz kendi bünyemizde yangın konusunda çok duyarlıyız. Kaynak veya elektrik hattındaki sağlıksızlıklar gibi yangın oluşturacak bir durum varsa gerekli önlemleri alıyoruz. Bizim gibi firmalarda en büyük yangın çıkma sebebi elektrik tesisatı ve içeride yapılan kaynak çalışmaları. Biz elektrik için de böyle sıradan, basit, ucuz bir sistem kullanmadık. Tüm işletmemize aydınlatmamıza kadar Busbar sistemleriyle enerji veriyoruz. Onun haricinde içeride bir kaynak olursa gerekli önlemleri alıyoruz. Kaynak bölgesinde bir yangın erini bulundurup o şekilde işlem yaptırıyoruz.  Onun için çok fazla bir alarm durumu yaşamadık. Bazı firmalardan küçük çaplı, ilk anda müdahale edilip söndürülen yangınları da duyuyoruz. Biz mümkün mertebede sisteme bile ihtiyaç duyulmadan nasıl önleyebiliriz onun peşinde koşuyoruz.

Detaylı referans kitabımız için lütfen bize ulaşın

Bize Ulaşın